Translate

woensdag 8 februari 2012

Expositie Rob de Vries in Zaandam


Van 12 februari tot en met 7 maart exposeert Rob de Vries zijn 'Postcards from Amsterdam' in Breugems Brouwerij, Dam 16-18 in Zaandam. Op 12 februari vindt om 15 uur de opening plaats. De toegang is gratis.
Rob de Vries woont al bijna vijftien jaar in Zaanstad, maar is in Amsterdam geboren. Daar volgde hij de grafische school en werkte hij als vormgever en multimediadesigner. De laatste jaren legt hij zich volledig toe op vrije kunst: fotografie, maar vooral schilderen. Voor zijn nieuwste project liet hij zich inspireren door het Amerikaanse 'photorealism' uit de jaren 60 en 70, de periode waarin Rob opgroeide. De stijl leent zich goed voor typische USA-onderwerpen, zoals neon-signs en classic cars. Rob zegt in dit verband: 'Tijdens wandelingen door mijn geboortestad viel mijn oog opeens op bijzondere details; dingen die ik nooit eerder had waargenomen. En het is zoals ze zeggen: je gaat het pas zien als je het door hebt! Zo zocht ik naar fascinerende beelden: uitsnedes, opvallende details, nieuwe standpunten. Die heb ik verwerk in een serie schilderijen: 'Postcards from Amsterdam'. Ze tonen de hoofdstad in een nieuwe dimensie. En zoals altijd bij ansichtkaarten is het altijd mooi weer!'

Foto: Gevelversiering Amstelstraat, olieverf op katoen, 30 x 24 cm
Meer informatie over Team Jetje