Translate

donderdag 30 maart 2023

Abstracte schilderijen van Lidy Tijssen bij KunstRondeVenen

Abstracte schilderijen van Lidy Tijssen bij KunstRondeVenen

MIJDRECHT – Van 6 tot en met 29 april is in de galerie van KunstRondeVenen, in winkelcentrum De Lindeboom, een expositie ingericht met abstract werk van Lidy Tijssen. Schilderijen waarin naast verf ook materialen zoals zand, hout , steen, kunststof of koper kan zijn verwerkt, wat een extra dimensie en fysieke uitdrukking aan het werk geeft. De expositie is van donderdag tot en met zaterdag van 12 tot 16 uur te bezoeken.

Abstracte schilderijen van Lidy Tijssen bij KunstRondeVenen

Levensbehoefte

Voor Lidy Tijssen is schilderen niet slechts een passie, maar eerder een levensbehoefte. Vooral het zich kunnen uiten in abstracte voorstellingen boeit haar. Lidy zegt hierover: ‘Met een leeg doek voor mij concentreer ik mij op een bepaalde vorm, een voorwerp of gedachte, die ik dan in mijn hoofd samenbreng en probeer te visualiseren. Ik combineer diverse materialen, die bij mij een bepaald gevoel oproepen, tot een beeld dat ik op het doek wil overbrengen. 

Abstracte schilderijen van Lidy Tijssen bij KunstRondeVenen

Met mijn fantasie en emotie ga ik op zoek naar de ziel van het te creëren werk.‘ Lidy laat zich meevoeren in haar eigen stijl, die zij heeft ontwikkeld, na negentien jaar geleden met schilderen te zijn begonnen bij Atelier de Kromme Mijdrecht en inmiddels tien jaar ervaring opdoen bij Marijke Zwart. Zij voelt zich, binnen die unieke stijl, vrij om haar energie en gevoel over te brengen op het doek. Zo ontstaat haar abstracte werk.

Abstracte schilderijen van Lidy Tijssen bij KunstRondeVenen

Demonstraties

Het kijken naar een abstract schilderij is fascinerend, omdat er altijd iets in te herkennen valt. Zo’n abstract kunstwerk bepaalt mede de sfeer in een huis. Lidy Tijssen geeft al tien jaar met veel plezier les in het abstract schilderen bij de Paraplu in Wilnis. Met haar groep cursisten heeft zij in het verleden vaak en met succes geëxposeerd in Galerie Boven Verwachting. Nu gaat zij zelf exposeren in de galerie van KunstRondeVenen.

Over de galerie

De galerie is gevestigd in winkelcentrum De Lindeboom in Mijdrecht. De expositie heeft ook een cadeauhoek, met kleine kleurrijke schilderijtjes. Om te laten zien hoe haar werk tot stand komt, zal Lidy tijdens de openingsuren ook demonstraties geven.

Voor meer informatie over de expositie en KunstRondeVenen kunt u terecht op www.kunstrondevenen.nl en op de Facebook-pagina van de kunstenaarsvereniging.
Meer informatie over Team Jetje