Translate

vrijdag 5 november 2021

Wat is wijsheid?

Wat is wijsheid? Wat denken jullie?


Hoe vaak hoor je het zinnetje "Wat is wijsheid?" niet zeggen, als iemand een besluit moet nemen dat hij niet goed kan overzien? Ik hoor het nog wel eens en omdat het vandaag ook nog een dag is, die met wijsheid van doen heeft, heb ik het maar eens in Jetje's dag verder uitgediept. Tenslotte wordt mij ook regelmatig gevraagd of "ik wel goed wijs ben" en die vraag wil ik naar eer en geweten kunnen beantwoorden. 



En intussen ben ik maar eens aan yoga begonnen. Ik heb vernomen dat je van zaken als mediteren en yoga erg wijs kunt worden. Dus laat ik het eens proberen. De allereerste poging heb ik met jullie gedeeld op "Jetje's dag" (zie: https://jetjesdag.blogspot.com/2021/11/5-november-2021-dag-van-de-wijsheid.html), dus misschien brengt dat jullie ook nog wel op een idee.


Meer informatie over Team Jetje