Translate

dinsdag 7 mei 2024

Update bekende Facebookgroep voor kunstmodellen

Kunst, fotografie en modelwerk | Update bekende Facebookgroep voor kunstmodellen


Sites voor kunstmodellen en opdrachtgevers zijn uitermate zeldzaam


Bekende Facebookpagina krijgt een broodnodige upgrade

Goede websites en groepen voor kunstmodellen en mensen die kunstmodellen zoek zijn schaars. Eigenlijk hebben we op dit moment alleen het nogal vervuilde kunstinzicht.nl en de speciale Facebookgroep van het in de Randstad overbekende mannelijke model Piet de Rots (https://www.facebook.com/piet.derots) . 

De betreffende Facebookgroep is te vinden op https://www.facebook.com/groups/447293482083606/


Nadeel van deze facebookpagina was altijd dat hier steeds dezelfde mannelijke modellen zichzelf wensen te presenteren. Het effect daarvan is een sterk teruglopende visuele kwaliteit waardoor zowel modellen als opdrachtgevers uiteindelijk weg gaan blijven. Met name vrouwelijke modellen zijn heel gevoelig voor de sfeer die op een website of social media groep hangt en zijn heel snel geneigd hun heil elders te zoeken.

Overigens heb ik zelf weinig aan Facebook gehad. Hoewel ik 20 jaar modelwerk gedaan heb, soms met 13 sessies in de week, heb ik maar een handjevol opdrachten aan Facebook overgehouden. In de modellenwereld geldt een sterk ons-kent-ons besef en eigenlijk komt vrijwel al het werk uit herhalingsopdrachten van bestaande contacten en mond-tot-mond reclame. Ook mijn eigen website is voor mij buitengewoon effectief om aan opdrachten te komen. Een ondersteunend weblog over wel en wee in de kunstmodelwereld doet de rest.

Ik wens Piet veel succes toe met zijn verbeterslag en hopelijk wordt deze groep weer wat we er als model van mogen verwachten. Het zal aan Piet en de nieuwe beheerder Tineke waarschijnlijk niet liggen. 

Meer informatie over Team Jetje